miercuri, 4 mai 2016

Cozonac simplu


Aceasta este reteta mamei mele pentru cozonacul de Paste, un cozonac pufos, aerat si foarte usor de facut, care imi aduce aminte cu drag de copilarie si de Sarbatorile de Paste petrecute in familie. 

Ingrediente:

600 gr faina alba
3 linguri zahar (eu am pus zahar praf)
1 pliculet drojdie uscata
1 ou intreg + 1 galbenus
60 gr unt
300 ml lapte
100 ml ulei
un praf de sare

Nu m-am abatut de la reteta originala, am urmarit-o pas cu pas, nu am omis nici un ingredient si nu am adaugat nimic in plus. 
Punem drojdia intr-un bol cu lapte caldut, adaugam o lingurita de zahar si asteptam aprox 5 minute pana se formeaza un strat subtire de spuma la suprafata. Intre timp punem faina intr-un bol incapator, adaugam untul taiat in cubulete si il faramitam usor cu mainile, apoi adaugam drojdia dizolvata in lapte, restul laptelui, oul intreg plus galbenusul, uleiul si sarea. Amestecam bine pana nu se mai lipeste de maini, apoi framantam aluatul pana devine unul elastic (in caz ca este prea uscat se mai adauga lapte, daca este prea moale atunci putina faina, mie mi-a iesit perfect fara sa mai adaug nimic). Lasam aluatul la dospit pana isi dubleaza volumul apoi il impletim, il asezam in tava tapetata cu hartie de copt si il mai lasam la crescut pentru inca o ora. Inainte sa il introducem la cuptor il ungem cu putin galbenus de ou. Eu am tinut cozonacul la cuptor aprox 30-35 de minute la 180 C. 


Puteti vedea aici mai multe poze cu cozonacul :) Pofta Mare !



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu