miercuri, 26 octombrie 2011

Supa crema de linte rosie cu fulgi de menta

Trebuie sa recunosc ca supa crema de linte rosie ( in turceste se numeste "merimek ciorbasi") este preferata mea. Sunt mai multe variante de pregatire, eu am ales-o evident pe cea usoara si rapida.

Ingrediente:

o cana de linte rosie
3 morcovi
3 cartofi
o ceapa mica
o lingurita pasta de tomate
o lingurita faina (optional)
fulgi de menta uscata
1 lamaie
sare
fulgi de ardei iute (optional)
supa de carne (optional, eu folosesc doar apa de fiecare data)

Se taie cartofii si morcovii cubulete, lintea se spala si ceapa se taie marunt. Nu trebuie sa va chinuiti sa maruntiti foarte tare ceapa pentru ca la final supa se amesteca cu blenderul.
Se prajeste ceapa in ulei de floarea soarelui pana ce aceasta devine sticloasa apoi se adauga faina si pasta de tomate. Se amesteca incontinuu la foc mic dupa care se adauga cartofii, morcovii lintea rosie si aproximativ un litru si jumatate de apa fiarta. Eu sincer nu am incercat niciodata varianta cu supa de carne, sunt sigura ca este foarte gustoasa si in curand cred ca am sa o prepar si eu.
Se lasa la fiert la foc mediu pana ce s-au inmuiat cartofii si morcovii, lintea se fierbe oricum mult mai repede decat celalate legume. La final se adauga sare dupa gust si se amesteca cu blenderul de mana pana ce aceasta devine crema. Fulgii de menta se pun in supa abia dupa ce aceasta a fost amestecata cu belnderul.

Supa se serveste cu lamaie si otional fulgi de ardei iute.

Bon appetit ;-)




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu