sâmbătă, 10 martie 2012

Pulpe de curcan la cuptor cu sos de afine



Astazi la pranz am savurat niste arome dulci-acrisoare cu parfum de menta. Era si timpul sa gatesc ceva "out of the ordinary" ca prea confortabil s-a instalat monotonia in bucataria mea cea draga... asa ca era timpul sa o alung :)) pregatind acest pranz delicios insotit de niste cartofi aurii.
Nu va speriati, nu este deloc complicat si daca doriti puteti sa aduceti si niste schimbari, dupa pofta inimii.
Eu am luat urmatoarele ingrediente:

o bucata de pulpe dezosata de curcan
un polonic de supa de curcan (puteti sa inlocuiti supa cu un pahar de vin )
dulceata de afine home made
suc de portocale proaspat stors
zeama de lamaie
cimbru & sare & piper & oregano & fulgi de menta

Spalam carnea de curcan, o taiem in 2-3 bucati mai mari, o prajim bine pe toate partile la foc mai mare, nu mult, doar cat sa se rumeneasca putin, apoi o asezam intr-un vas termorezistent, adaugam supa (eu am folosit supa pentru ca o aveam la indemana, dar data viitoare cred ca am sa iau totusi un pahar de vin) si condimentam dupa placul inimii. Eu am presarat niste sare, piper, cimbru si niste fulgi de oregano.

Punem carnea in cuptorul preincalzit la foc foarte mic (eu am pus cuptorul meu, care este pe gaz, la minimum) pentru cel putin o ora si jumatate, dupa care vom indeparta capacul vasului si vom introduce din nou carnea in cuptor, pentru aproximativ 15 minute, de data asta la foc mai mare.

Trebuie sa recunosc ca am trisat putin in ce priveste sosul de afine, nu l-am facut de la zero cu afine proaspete, ci cu o dulceata de casa aromata numai buna de folosit pentru un sos dulce acrisor. Am mai adaugat cateva linguri de suc de portocale proaspat stors si vreo doua lingurite de zeama de lamaie.


Am servit carnea alaturi de niste cartofi aurii, iar sosul de afine l-am presarat cu putina menta parfumata. Ce sa va mai spun... a fost gustos, merita facut inca o data :)


Pofta buna va doresc ;-)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu