joi, 28 iunie 2012

Supa turceasca de iaurt


Yayla corbasi este denumirea turceasca si se numara printre supele mele preferate. Este foarte usor de facut si chiar nu ai nevoie de multe ingrediente. Sunt mai multe variante de a prepara aceasta supa, am vazut unele cu supa de carne si boia dulce, ei bine eu am ales varianta pe care am invatat-o in Istanbul, fiind una simpla si aromata.
Aveti nevoie de urmatoarele ingrediente:

400 gr iaurt (eu folosesc iaurtul OK pentru ca nu este asa de dulce si este destul de dens)
3 linguri de orez
2 linguri rase de faina
1 ou
800 ml apa
unt&ulei de masline
menta uscata
sare

Se spala orezul si se pune la fiert in 800 ml de apa si o lingurita de sare. Intr-un alt vas se amesteca faina, oul si iaurtul pana ce se omogenizeaza. Dupa ce boabele de orez sunt aproape fierte se toarna incet compozitia de iaurt in apa invartind incontinuu cu un tel de plastic. Amestecam la foc mediu pana ce incepe sa fiarba, dupa care dam aragazul la minim si lasam sa mai fiarba alte 10 minute. Intre timp vom praji menta uscata in putin unt si ulei de masline. Se toarna menta in supa de iaurt si este gata de servit.

Este o supa deliciosa, cu o aroma fina de menta si o textura cremoasa, merita incercata :)

Pofta buna va doresc ;-)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu