luni, 5 decembrie 2011

Gingerbread airplane

Se apropie sarbatorile de iarna si m-am gandit ca ar fi timpul sa pregatesc si eu niste figurine din "gingerbread" desi singura forma pe care o am acasa este de avion ;-)
Este prima data cand fac gingerbread si trebuie sa recunosc ca nu este greu deloc, iar aluatul are o aroma puternica de ghimbir, cuisoare si scortisoara care iti umple toata casa....mmm....mireasma sarbatorilor de iarna !

Ingrediente:

350 gr faina
100 gr unt
100 gr zahar brun
170 gr miere
1 ou mare
1/2 lingurita praf de copt
2-3 lingurite scortisoara
1 lingurita sare
1 lingurita cuisoare macinate
2 lingurite ghimbir macinat
1/2 lingurita piper

Amestecam ingredientele uscate (in afara de zahar): faina, praful de copt, scortisoara, ghimbirul piperul, sarea si cuisoarele macinate. Condimentele se pot adauga dupa gustul fiecaruia. Eu data viitoare am sa pun mai multe cuisoare si ghimbir pentru o aroma mai puternica.

Intr-un alt vas amestecam cu mixerul untul si zaharul, apoi adaugam oul so mierea. Dupa ce am amestecat aprox 5 min adaugam treptat si faina amestecata cu condimente. Spre final se poate amesteca si cu mana.

Dupa ce obtineti un aluat mai tare (se poate adauga mai multa faina daca e prea moale) il infasurati intr-o folie de plastic si il puneti la frigider cel putin 2 ore (eu am lasat aluatul la rece toata noaptea).

Se intinde aluatul pe hartie de copt (atentie grosimea aluatului intins nu trebuie sa depaseasca 1 cm) dupa care se fac diferite forme.

Se introduc in cuptorul preincalzit si se lasa aprox 8 min - 10 min. Eu le-am lasat doar 5 minute pentru ca formele erau destul de micute si s-au copt foarte repede.

Eu le-am ornat cu ajutorul unor creioane pentru decor din glazura de zahar.

Cam asta ar fi reteta...Pofta mare !!!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu