sâmbătă, 12 aprilie 2014

Farinata Italiana



In incercarea mea de a inlocui painea cu ceva fara gluten, satios si evident gustos am dat peste aceasta reteta italiana de paine plata/clatita/lipie groasa cu faina de naut, nu stiu cum sa o denumesc, cert este ca ii delicioasa, super crocanta in exterior iar interiorul il are moale si aromat. Am facut preparatul dupa aceasta reteta: http://ricette.giallozafferano.it/Farinata-di-ceci.html, singura modificare sunt condimentele, eu am mai adaugat oregano si busuioc uscat. 

Ingredientele sunt extrem de putine:

900 ml apa plata
300 gr faina de naut
4 linguri de ulei extravirgin de masline (plus alte 3 pentru tigaie)
sare/oregano/busuioc/piper proaspat macinat (se poate adauga si rozmarin, cred ca reteta originala cere rozmarin proaspat)

Amestecam apa, faina de naut si sarea pana se omogenizeaza, lasam compozitia sa stea peste noapte (sau cel putin 4 ore), acoperita cu un prospop de bucatarie. A doua zi inlaturam spuma care se formeaza la suprafata (mie mi s-a format foarte putina, aproape deloc) si adaugam cele 4 linguri de ulei dupa care amestecam bine. Intr-o tigaie de fonta incingem alte 3 linguri de ulei si adaugam compozitia. Introducem imediat tigaia de fonta in cuptorul preincalzit si lasam farinata sa se coaca pentru aproximativ 50-60 de minute, la foc mediu, pana se rumeneste frumos si prinde o culoare aurie. Ah, era sa uit, dupa ce turnam compozitia in tigaia incinsa cu ulei de masline si inainte sa o introducem in cuptor, presaram condimentele dorite: oregano/busuioc/piper etc. 

Farinata se serveste calda, aromata cu piper proaspat macinat.

Pofta Mare !



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu