miercuri, 28 mai 2014

Beijing


Nia Hao !

Nu sunt familiara cu bucataria chinezeasca, am doar cateva notiuni de baza, cateva ingrediente pe care le folosesc in tentativa mea de a crea un "chinese dish" veritabil, sos de soia, ghimbir, carne de porc, legume, servite alaturi de o portie aburinda de orez, cam asta este rutina mea in ale preparatelor chinezesti.
Dupa o scurta vacanta in Beijing si dupa mai multe mese copioase autentice bucatariei lor mi-am dat seama ca mancarea chinezeasca facuta de mine acasa nu prea are nimic de-a face cu bucatariea chinezeasca. Nu mi-ar strica niste lectii de la un localnic ca sa inteleg si eu "cu ce se mananca" preparatele lor. Desigur faptul ca am mancat mancarea lor la ei acasa nu ma face nicidecum experta in bucataria lor, asa ca nu am sa ma pun sa dau lectii sau pareri culinare profesioniste, am sa va arat doar cateva din felurile de mancare pe care le-am savurat in Beijing. 

Nu puteam sa nu incerc faimosul Peking Roast Duck, carne suculenta de rata cu o pielea rumenita la perfectie care pur si simplu ti se topeste in gura. Am apreciat faptul ca rata a fost taiata la noi la masa, am vazut de aproape intreaga operatiune. Am inteles ca se taie, de fiecare data,  exact 108 bucati de carne dintr-o rata rumenita...ei bine nu am stat sa numar, presupun ca au fost 108 bucati delicioase pe care le-am infulecat intr-o clipita (nu singura evident).


"Decupam" cu grija pielea de pe piept...



...si incepem sa taiem exact 108 bucati de carne suculenta.



Asa arata carnea taiata si acoperita cu pielea "decupata" de pe pieptul de rata.



Rata se serveste alaturi de ceapa verde, castraveti, sos dulce de prune cu soia, toate asezate frumos intr-o clatita subtire.



Wrap up and enjoy Peking Duck.



Am savurat si niste tofu dulce....



si niste coaste picante de porc...



...am continuat cu peste si tofu, super spicy by the way...


Ca si garnitura am ales radacina de lotus, telina si ciuperci


Felul de mancare din poza de mai jos nu era pentru noi :) a gresit chelnerul si l-a adus la noi la masa... eu insa nu am ezitat sa-i fac niste poze :) looks spicy to me



Dupa atata iuteala ne-am racorit cu o bere chinezeasca


...si inca una, Tsingtao, bere chinezeasca chiar foarte buna !


Am trecut si prin piata de noapte Donghuamen din Beijing



Scorpionii asteapta sa fie devorati....eu am zis ca-i las pe altii sa ii guste :)


Gandaci, viermi si alte "delicatese" ...




Tofu pe bat



Steamed Dumplings


Care for some meat ?



Ni Hao !



Great Wall of China at Mutianyu

...and the famous "Forbidden City"



Oh...sa nu neglijez nici mancarea de pe avion, ca de obicei delicioasa, creveti cu zucchini si vinete grilate 





Supa crema de fenicul...asta trebuie sa o fac si acasa, inca visez la ea :)



✈ ✈ 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu