joi, 3 martie 2016

Iahnie de fasole cu costite afumate




Aceasta este varianta mea de iahnie de fasole, deci evit sa numesc reteta asta ca fiind una traditionala, pentru ca sigur m-am abatut de la pasii retetei originale. Ca si afumatura am folosit costite afumate, din pacate nu apar in  poza pentru ca le-am mancat cu o seara inainte de Photoshooting....

Ingrediente:

500 gr fasole uscata
cateva bucati de coaste afumate
3 morcovi
cateva linguri de sos de rosii
vegeta de casa (rosii, ardei grasi, ceapa, etc. fierte la foc mic si puse pe iarna in borcane)
2 cateti de usturoi
foi de dafin /piper/patrunjel tocat marunt


Reteta este, ca de obicei, una foarte simpla, fara schimbat apa de pe fasole in timpul fiertului, fara prajit legumele in tigai separate, etc.

Am pus la fiert 500 gr de fasole uscata (am tinut fasolea in apa rece peste noapte) impreuna cu costitele afumate intr-o oala incapatoare, desi apa nu a depasit cu mult fasolea (maxim 2-3 degete). Am lasat la fiert aprox o ora, pana ce s-au inmuiat boabele de fasole, dupa care am adaugat morcovii taiati rondele, cateva linguri bune de sos de rosii si vegeta de casa, foile de dafin si piperul. Pentru ca nu am pus multa apa de la inceput, doar cat sa acopere fasolea cu costitele, dupa prima ora de fiert si dupa ce am adaugat sosul de rosii, apa a inceput usor sa scada. De acum incolo am fost putin mai atenta la oala, am invartit din cand in cand in ea, pt ca a inceput sa se formeze sosul acela bun de pe iahnie, care risca sa se prinda de fundul cratitei daca o lasam nesupravegheata. Se mai lasa sa fiarba pana cand sosul ajunge la consistenta dorita. Mie imi place sosul mai gros asa ca am lasat iahnia pe foc inca cel putin o ora, poate chiar una jumate, la foc destul de mare, invartind din cand in cand in oala. Inainte sa inchid focul, am adaugat doi catei de usturoi tocati marunt si patrunjelul. Dupa vreo zece minute se poate lua de pe foc. Sare nu am pus deloc, pentru ca au fost destul de sarate coastele.
Reteta este una simpla, doar ca dureaza destul de mult pana este gata, asa ca incepeti sa o preparati cu cateva ore bune inainte de cina.

Am servit iahnia de fasole cu varza si castraveti murati....yum!

Pofta Mare!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu