joi, 10 martie 2016

Pilaf de bulgur


Bulgurul este grau uscat, mai exact fiert, apoi uscat si abia apoi macinat grob. Pana acum l-am  folosit in diferite retete, de la chiftele la supe, pilafuri sau salate reci. Azi am decis sa postez cred ca cea mai usoara reteta cu bulgur si anume pilaful de bulgur. Nu am multe sa va povestesc pentru ca se prepara foarte usor cu doar cateva ingrediente.

Ingrediente:

1 cana de bulgur
2 cani apa fiarta  (masuram cu aceeasi cana)
1/2 de lingura pasta de rosii (optional)
sare

Spalam bulgurul in cateva ape, il scurgem de apa si il punem la prajit intr-o lingura de ulei. Dupa ce boabele de bulgur nu se mai lipesc adaugam pasta de rosii si amestecam bine, apoi punem cele doua cani de apa fiarta si un praf de sare. Acoperim cratita cu un capac si reducem focul la minim. De acum incolo nu mai invartim deloc pilaful in cratita (de aceea eu as recomanda sa folositi o cratita cu fund gros, ca sa nu se arda bulgurul) si il lasam pe foc pana ce se evapora toata apa (aprox 15-20 de minute la foc foarte mic).
Asta folosesc eu ca reteta de baza pentru pilaful de bulgur, desigur se poate adauga ceapa calita in prealabil sau usturoi pentru un gust mai intens, sau legume (rosii, morcovi, mazare etc.) taiate marunt, dupa gustul fiecaruia.

Eu obisnuiesc sa servesc pilaful de bulgur ca si garnitura la friptura, tocanita sau la orice alt preparat principal.

Pofta Mare !





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu